Steun aan gemeenschappen in de West Bank - Israël

nog
€ 19.000,-
nodig!

Hands of Love

In het midden van het conflict tussen Israël en Palestina is er naast alle moeiten en verdriet ook nog een sprankeltje hoop te vinden. De organisatie Hands of Love doet een christelijke handreiking naar gemeenschappen op de Westbank, om moslims en (nominale) christenen te laten zien wat het christelijk geloof inhoudt. En dat is nodig! Hoewel het christendom aanwezig is in dit gebied, gaat het vaak meer om de naam dan om het geloof zelf. Wanneer die levende Bron mist, kan de islamitische omgeving ook niets zien van het licht van Christus! Hands of Love streeft ernaar om de gemeenschappen op de Westbank toe te rusten door middel van huisbezoeken, medische hulp, gemeenschapsontwikkeling, activiteiten voor kinderen en ondersteuning van arme gezinnen.

 

“Dank u wel voor alle liefde, steun en vriendschap. We hechten zoveel waarde aan jullie gebed. Zonder jullie hulp en de hulp van anderen zou het niet mogelijk zijn om God op deze manier te dienen. Ik ben Hem heel dankbaar voor uw steun. We mogen met verwondering zien hoe het leven van mensen een grote omslag kan maken wanneer ze in aanraking komen met het levende Woord van God.”

Citaat van een voorganger

Verhaal

Omar is opgegroeid als christen, maar dat was niet bepaald zichtbaar in zijn leven. “Ik was verslaafd aan alcohol en sigaretten en regelmatig had ik enorme woede-uitbarstingen. Ik brak dan alles wat in mijn bereik was en de spullen vlogen de kamer door. Ik sloeg mijn kinderen en één keer sloeg ik zelfs mijn vader, in het bijzijn van mijn familie. Mijn vrouw en kinderen waren bang voor me, omdat ik geen controle had over mijzelf en niemand respecteerde. Maar nu is alles anders geworden. Ik ben een nieuw schepsel geworden, mijn oude gedrag is weggenomen. Ik wil niet langer een ‘lauwe christen’ zijn, maar wil mijn leven overgeven aan de Heere.